PRZESŁANIE EKONOMII KOMUNII
Ekonomia Komunii zainicjowana przez Chiarę Lubich (założycielkę Ruchu Focolari) w 1991r. W Brazylii to konkretna i skuteczna propozycja dla rozwiązania problemów społecznych i ekonomicznych świata. Niesie z sobą rewolucję - całkowitą przemianę mentalności z kultury ” posiadania” na kulturę ”dawania”. Daje przedsiębiorcom wytyczne do realizowania misji społecznej poprzez biznes. Zachęca do podejmowania najróżniejszych inicjatyw pracy, zakładania lub rozwijania przedsiębiorstw, w których zysk jest środkiem pomnażania dobra. Właściciele, po zapewnieniu sprawiedliwej zapłaty dla siebie samych i współpracowników i po odłożeniu funduszy potrzebnych do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa, przekazują część zysku na projekty związane z formacją i edukacją młodego pokolenia oraz na pomoc dla najuboższych, których coraz więcej na naszym globie.
ZASADY PROWADZENIA PRZEDSIĘBIORSTWA EKONOMII KOMUNII
Ekonomia Komunii proponuje organizacjom produkcyjnym, które uważają za swoje jej przesłanie i jej kulturę, poniższe „Wytyczne prowadzenia przedsiębiorstwa ekonomii komunii”. Zostały one opracowane i napisane w oparciu o świadectwa życia, radości i cierpienia tysięcy przedsiębiorców i pracowników, według schematu tzw. „siedmiu kolorów”, co stanowi jedną z intuicji charyzmatycznych, zasadniczą dla sposobu rozumienia i realizowania życia według ‘charyzmatu jedności’, którego wyrazem jest Ekonomia Komunii.
-
Kolor czerwony: przedsiębiorcy, pracownicy i przedsiębiorstwo.
-
Kolor pomarańczowy: relacje z klientami, dostawcami, finansującymi, społecznością obywatelską i podmiotami zewnętrznymi.
-
Kolor żółty: duchowość i etyka.
-
Kolor zielony: jakość życia, szczęście i relacje
-
Kolor niebieski: harmonia środowiska pracy.
-
Kolor indygo: formacja, wiedza i mądrość.
Kolor fioletowy: komunikacja.